استاد نخاولی

معرفی استاد نخاولی

در این مطلب به معرفی مفسر گرانقدر

استاد نخاولی می پردازیم:

معرفی استاد نخاولی
استاد شیخ مهدی نخاولی در تاریخ 10 شهریور سال 1353 هجری شمسی مصادف با 14 شعبان المعظم در مشهد مقدس و در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود.
تحصیلات خود را در مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی به انجام رساندند و با توجه به عشق و علاقه زیاد  به فراگیری قرآن و علوم اسلامی به طور جدی ، همزمان با شروع دوره تحصیلی راهنمایی ، با شرکت در جلسات مختلف قرآن به فراگیری علوم تجوید ، قرائت و حفظ قرآن پرداختند و در همان موقع جلسه ای را با دیگر هم دوره ای های خود تاسیس کردند.
در سال سوم راهنمایی ، والدین خود را از دست دادند و نزد دو برادر خود به زندگی ادامه دادند.

با شروع مقطع متوسطه و ادامه تحصیل در رشته ریاضی ، از محضر اساتید مختلف خصوصا علوم قرآن و معارف بهره جستند و خود نیز به مطالعات مستمر در این مسیر ادامه دادند.

در سال 1372 در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و در شهر ساری مشغول به تحصیلات عالی شدند. مدتی بود که برای فراگیری علوم معرفتی و رسیدن به کمالات عالیه به دنبال استاد بودند تا اینکه بالاخره در ماه مبارک رمضان سال 1374 در شهر ساری ، لطف الهی شامل حالشان گشت و با مرحوم استاد آیه الله مهدوی رحمة الله علیه آشنا شدند و چون ایشان در آن زمان به جهت مسافرت از قم به ساری آمده بودند ، تمام ماه مبارک را در خدمت ایشان بودند و همین اتفاق تبدیل به نقطه عطفی در زندگی ایشان گردید.

پس از بازگشت مرحوم آیه الله مهدوی رحمة الله علیه به قم ، هرگاه که فراغتی از تحصیلات علوم پزشکی حاصل می شد فرصت را مغتنم شمرده و به قم مسافرت می کردند (حتی برای 1 یا 2 روز) و مدتی در محضر استاد تلمذ نموده و با اخلاق و عرفان عملی به معنی واقعی کلمه آشنا شدند.

همزمان با ادامه تحصیل در رشته پزشکی ، از علوم حوزوی بهره جستند و از درس معارف اساتید قم ازجمله حضرت آیت الله ممدوحی رحمة الله به حد امکان بهره مند شدند.

در سال 1381 در رشته پزشکی از شهر ساری فارغ التحصیل و در سال 1382مشغول خدمت سربازی شدند و در درمانگاه پادگان 04 بیرجند به طبابت مشغول شدند و همزمان بعد ازظهرها در دو مدرسه علمیه بیرجند (مدارس معصومیه و رضویه) به تدریس منطق ، فلسفه ، فقه ، اصول فقه و نیز نهج البلاغه پرداختند. پس از اتمام خدمت سربازی و عزیمت به مشهد ، رسماً به عنوان طلبه علوم دینی وارد حوزه شده و همزمان با تدریس ، از درس خارج اساتیدی چون حضرات آیات اشرفی شاهرودی و مرتضوی حفظهما الله بهره مند شدند.

 ایشان علاوه بر مطالعات تخصصی مستمر در حوزه علوم اسلامی و موضوعات علوم قرآنی ، فلسفه وکلام ، عرفان نظری و عرفان عملی ، طب سنتی ، فرق وادیان و… و عضویت در هیئت علمی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام ، به تدریس در دانشگاه رضوی و مدارس حوزه علمیه مشهد مشغول بوده اند.

از تالیفات استاد می توان به کتاب های نگرشی دیگر به قرآن ، حق تلاوت و … اشاره کرد.

جهت بهره مندی از فیوضات استاد می توانید به

وبسایت راه حق(دفتر نشر آثار استاد) یا

برنامه تلویزیونی تا آسمان مراجعه کنید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *